haha inte så farligt som det låter 😉
men igår laddade jag med att titta igenom ”haynes” översatt innan och trodde jag hade koll på detta med kamrem..
men Icke!
nästan det enda jag minns ifrån flygmek-linjen.. är att ”följ alltid manualen!” lita aldrig på föregående mekaniker..
vilket jag snubblade över idag..
när jag tog bort den gamla remmen så noterade jag vilket håll pilarna var på den i rotationsriktning..
nu när jag följde haynes då så får jag inte bilden i huvet att stämma med vad jag ser..
= hjärn släpp.. tror jag tog av remmen 5 gånger.. av o på med remhjulet lika många..
tillslut fick jag pratat med en vän i klubben som klarnade lite saker.. smsa med en annan o tillslut var jag på banan igen.. fan va konstigt man kan tänka.. till saken hör med att lyften som motorn hänger i skulle varit tillbaka igen..
nåja det gick bra sen tror jag.. resultatet vet jag inte förrän man drar om nyckeln o här om det brummar eller smäller.. men då jag dragit runt motorn säkert 10 varv.. så borde det funka.. mer osäker på själva spänningen då..
i övrigt fick jag dit växelreglage.. bilen vart inknuffad i morse.. 🙂
huven avtagen..
men sen drog jag allt med moment då.. hatar sånt.. dels är min momentnyckel skitgammal.. hade hellre haft en med ”klick” fast det gick nog bra ändå.. fick tillverka en insex 5mm till 13mm hylsa.. snålade in på att köpa en till ½tums spärrskaft.. men den vart så ful att den var inte värd ett kort 😉 fyllde sin funktion iaf!
förberedde med att byta oljefilter.. tidigare under dagen var vi ut på shopppingresa o investerade i packningar till oljepluggar..
lade tillslut ner verksamheten då jag kände mig trött.. om jag fortsatt o stressa på hade det säkert förr eller senare gått illa..
imorgon planeras ”nersläpp” 🙂