Slängde på S16 fälgarna idag och gjorde rent och monterade lampor.. bra för att rulla ut lite och ta kort för motivation i vinter 😉
Typiskt så var det uppehåll innan och sen kom det regndroppar.. ställde bara upp snabbt hemma o tog några snabba kort..
Gick ut nu ikväll och fortsatta skruva isär motorn..
Vattenblandad olja…
Verkar som den gått varm en gång och spräckt en cylinder.. 🙁
Spricka i topplockspackningen med..
Botten ren… Men lade ner allt sen.. nästa är att släppa på vev- och ramlager överfall…
Vet inte hur/om jag gör mer med denna.. skall ta isär så mycket jag kan o lägga den på hyllan.. tänka o ha som reservplan.. 122hk är mer än 106 😉
men den andra motorn är ändå roligare.. fast då är det annats som ställer till där… måste bara få en bild av hur mycket som fattas på den..
Skriver för egen anteckning:
Motorn som sitter i är XU9J1/A
Den jag river o funderar på att börja med XU9JAZ
Långsiktiga motorn är Xu10j2TE
Förr när jag började om läste man en massa o lade på minnet men nu efter allt som hänt får man börja om igen 😉
Det känns skitkul nu iaf! 🙂