Hade på känn att det skulle bli ett äventyr.. hatar o ligga på rygg o meka så.. plus att det var 23º varmt i garaget och porten gick inte att ha öppen för blåsten..
Svettades som en tok och förbrukade 3 t-shirts..
Gick lättare än förväntat att få ut det gamla.. lite svårt att skära gummit men körde med borrmaskin i den karvade runt bra!
Sen en bågfil o skava ner själva skalet till bussningen..
Knacka in plåten då å sen gick det isär.. Vart fundersam först då det gamla var intakt.. trodde det var av men efter att ha torkat ren så var det helt.. förmodligen har väl gummit jobbat ut sig och den var ju sladdrig ändå..
Problemet sen var att knacka in nya bussningen.. gjorde nog bort mig med att plocka bort slangen till servot som går under motorn.. såg sen att det gick att lossa och då komma åt att knacka lättare runt hela jämt.. men då var det för sen och på nåt sätt har det väl skitit sig så det gick inte in..
plus att jag inte har muskler efter 6år vid TVn 😉
ännu en bortförklaring är att jag fick ligga på fel håll och kunde inte slå med vänster hand och missade då i precision
Fick det såpass att det var 4mm kvar.. sen gav jag upp.. hur o var jag än slog var det stumt.. och det kom inte åt nåt håll så det var bara att dra dit fästet..
vart osäker sen om jag skulle vänt det 90º för att få själva gummi delen att verka bättre.. men såg det just efter den greppat o vågade inte knacka ur det igen.. är nu less på det o funkar det inte så köper jag ett nytt sen och tar loss fäste drivaxlar mm. och gör om..
Vid provkörning sen var allt okej! kändes mycket bättre än innan och sen är det en länkarmsbussning fram med.. Men vi är på god väg!